Glede na to, da ima poslovanje v takšni ali drugačni obliki že neverjetno dolgo brado in zelo pestro zgodovino, bi gotovo pričakovali tudi zanimivo zgodbo o poslovnih darilih, ki so danes neločljiv del poslovnega sveta. A v resnici gre za precej nov trend, ki je zares zacvetel šele v zadnjem stoletju, ko so postala poslovna darila bistveno bolj dostopna in tudi bistveno bolj učinkovita. Tudi stoletje seveda skriva marsikatero zanimivost s področja uporabe poslovnih daril.
Medtem ko so prvo nakupovalno središče postavili že Stari Rimljani, papirnat denar pa je na Daljnem Vzhodu v uporabi že tisoč let, so se prva poslovna darila pojavila šele ob koncu 18. stoletja, pa še takrat je šlo bolj za priložnostne promocijske izdelke, ki so se uporabljali v politične namene. Pravzaprav se med prva promocijska darila uvrščajo spominske značke, ki so jih izdelali ob izvolitvi Georgea Washingtona za predsednika Združenih držav Amerike leta 1789. Ti izdelki so le malo spominjali na poslovna darila, kot jih poznamo danes, a vseeno so zasedli pomembno mesto v zgodovini razvoja poslovnih odnosov.
V začetku so bili tovrstni promocijski izdelki razumljivo precej osnovni. Šlo je večinoma za lesene izdelke ali izdelke iz blaga, ki so bili opremljeni še z določenim motivom, namenjenim promociji. V 19. stoletju so se izdelave takšnih izdelkov lotevali posamezni obrtniki, a ni šlo za kakšno posebej obsežno dejavnost. Do tega je prišlo kasneje, v začetku 20. stoletja, ko je bilo ustanovljeno tudi združenje izdelovalcev promocijskih izdelkov – takrat so se pojavila poslovna darila v bistveno širši zbirki variacij.
Poslovna darila danes
Danes poslovna darila seveda predstavljajo pomembno komponento pri ohranjanju uspešnih poslovnih odnosov s partnerji in strankami, pa tudi sicer se promocijski material redno uporablja v praktično vsaki panogi. Je pa področje poslovnih daril bistveno bolj raziskano, pravzaprav se ravno temu namenja veliko pozornosti tudi s področja marketinga in psihologije nasploh. Če k temu dodamo še razpoložljivost širšega nabora izdelkov, ki se v vlogi poslovnega darila odlično znajdejo, ter nove tehnike, ki omogočajo poljubno oblikovanje, poslikavo in druge prilagoditve promocijskega materiala, je seveda povsem jasno, da se lahko v zbirki sodobnih poslovnih daril skorajda izgubimo.